Dragi moji,
sve više poslodavaca ponovo analizira broj zaposlenih, a oni koji su u fazi traženja posla susreću se sa novim prilikama za rast karijere. Ovo može biti najbolje vrijeme da kao zaposlenik pronađete posao koji ste oduvijek željeli, pogotovo jer ozbiljne kompanije ponovo traže najbolje i najsposobnije – makar u želji da smanje troškove plata i što prije se riješe nesposobnih. Međutim, koliko god iskreno željeli da krenete dalje, pogotovo ako ste trenutno u fazi napuštanja postojeće firme – morate imati (sp)osobnost da se adekvatno i pametno oprostite. Naravno, znamo kako je danas teško dobiti kvalitetan posao u (tako malo) kvalitetnih firmi u našem okruženju, a također napustiti posao često može biti veliko umijeće...
Pazite sada i ne budite iznenađeni! Microsoftovo istraživanje pokazalo je da trenutno 40% ljudi razmišlja o napuštanju sadašnjeg poslodavca. Stoga je Vaša potreba za “fine tuning-om” pri napuštanju postojećeg poslovnog okruženja vrlo bitna.
ZAŠTO JE TO VAŽNO?
Ako je vrijeme da potražite novu poslovnu priliku i čvrsto se odlučite za to, obavezno prvo zatražite sastanak sa svojim nadređenim ili poslodavcem. Na istom, iskreno i otvoreno recite svoje argumente za odlazak. Obavezno se potrudite povezati i na ličnom i na emocionalnom nivou, te se iskreno zahvalite osobi koja Vas je angažovala, zahvalite se na datoj prilici i dajte joj do znanja da želite da ostanete u kontaktu. Sve manje od ovoga, vjerujte – smatra se neodgojenim i bespotrebno nam može otežati poslovnu budućnost.
Ispravno napuštanje trenutnog poslodavca važno je iz nekoliko različitih razloga:
- Pokazujete da imate sopstveni integritet i prema tome želite da ostvarite pravu stvar za vlastitu karijeru. To možda neće biti odmah očigledno, ali vaša vlastita poslovna mreža koju gradite tokom karijere može imati nevjerovatnu snagu i trnovitim poslovnim kretanjem vremenom će uroditi i značajnim poslovnim konekcijama.
- Ljudi su jako povezani (pogotovo na našim “malim” tržištima od par miliona stanovnika), tako da nikada ne znate kada će se vaš trenutni kolega ili šef pojaviti kao kontakt nove poslovne veze koju gradite (zvuči vam poznato – zar ne?). U ovom vremenu povezanosti kumuju i savremene digitalne komunikacije i transparentnost je velika. Jer, šta prvo radimo kada tražimo informaciju o kandidatu ili zaposleniku?
- Na vrijeme i transparentno najavite vlastiti odlazak, sa jasnim rokom do kada ste potrebni (bivšoj) firmi i nastojte biti najbolji dok se pripremate za odlazak. U potpunosti budite posvećeni poslu do zadnjeg radnog dana! Znam da to baš i nije lak zadatak, no doprinosite i nastavite ulagati najbolje što možete u svom trenutnom radu, jer ako ništa koristit će Vam formalne preporuke potrebne za novog poslodavca, a i Vaš ukupni osjećaj pozitivnosti koji će ljudi imati o Vama.
Pojednostavljeno, tu vrijedi stara izreka: „ostavite stvari bolje nego što ste ih pronašli.“ Ista se odnosi i na Vaš proces odlaska. Završite otvorene stavke tako da:
- rokove koji ističu prije nego odete ne prebacujete drugima;
- budite iskreni u prenošenju informacija svom nasljedniku;
- budite fleksibilni u pogledu potreba firme koju napuštate.
Možda morate i ubrzati neke od projekata kako bi ste ih mogli završiti prije nego što odete. Možda trebate dokumentovati vlastite „najbolje prakse“ koje ste razvili. Sve ovo su aktivnosti bitne za vašu dalju reputaciju. Čak i ako ne odlazite pod vlastitim uslovima i najzadovoljniji – omogućavanje glatke tranzicije pridonijet će vašoj vjerodostojnosti i pametnom uticaju.
ZBOGOM
Pokažite dostojanstvo tako što cijenite sve što ste naučili! Vrijeme provedeno u vašem dosadašnjem poslu sigurno nije uvijek bilo idilično, ali uvijek izrazite zahvalnost svojim saradnicima i usredotočite se na ono što ste stekli. Možda ste naučili kako je bilo mnogo, mnogo poslovnih grešaka u vodstvu , ali će „prijateljski pozdrav“ doprinijeti vašem efikasnijem liderstvu u budućnosti…
Sigurno ste svoju sposobnost rješavanja sukoba razvili i zbog prepirki u Vašem vlastitom boravku u firmi iz koje odlazite? Iz ovog iskustva sigurno je da ste skupili mudrost o tome kako procijeniti poslovne kulture firmi koje Vam najbolje odgovaraju iako u današnje vrijeme i nije tako lako. Obavezno se oprostite od svih, umjesto da “šmugnete kroz vrata”, ili “mudro šutite”, a već ste završili sve birokratske formalnosti vezane za Vaš odlazak i možete o tome javno i bez prepreka pričati svojim kolegama u firmi koju napuštate. Kolege žele da se oproste od Vas i požele Vam sreću! Važan dio odnosa i pokazatelj i vaših karakternih osobina i kućnog odgoja je i način na koji se pozdravljate pri odlasku...
Ne budite sebični i razmislite kako možete pomoći i onima koji dolaze na vaše mjesto! Vaša perspektiva je jedinstvena i posebno vrijedna, jer se temelji na stvarnim iskustvima i još je svježa. Mnoge naše firme griješe ne shvatajući koliko mogu imati koristi od vaših mišljenja i čak ideja o tome kako se može i dalje poboljšati posao…pogotovo što zaposleni na svom odlasku iz firme više nego ikada mogu da o svemu razgovaraju iskreno i otvoreno ! Čak u konceptu mnogih firmi dan-danas ne postoji stavka obaveznog odlaznog intervjua – nego glavnu ulogu igra povrijeđeni ego i koncept: “daj da se što prije isprati i oslobodi radni stol…”
VAŠE DUGOROČNO RAZMIŠLJANJE
Po odlasku naravno već ste razmislili io budućnosti. Vrijeme je da zatražite preporuke od ljudi sa kojima ste imali dobre odnose. Ako ste u međuvremenu promijenili broj telefona, podijelite svoje nove kontakt podatke sa što većim brojem starih radnih kolega kako biste mogli održavati veze. Mnogo, mnogo je priča o ljudima koji održavaju kontakte sa starim kolegama, čak su i godinama kasnije dobivali savjete o novim mogućnostima. Naravno, imamo i primjere da su se prethodni poslodavci nakon izvjesnog vremena ponovo poslovno ujedinili sa bivšim zaposlenicima..
Sa druge strane, ako odete pod lošim uslovima, ne samo da se “odjavljujete” iz svih ovih pogodnosti da nekoga imate “na svojoj strani”, već sigurno sebi bez potrebe otežavate situaciju. Posljedice mogu biti u rasponu od toga da niko ne “garantuje” za Vas (nemate reference), pa sve do toga da unutar “Vaše industrije” niko ne želi da Vas zaposli.
Uglavnom, ne “palite mostove” za Vama i recite HVALA! (za pozitivno, a pogotovo za negativno što ste naučili…) pri vlastitom odlasku!
Ostajte mi zdravo!
Srdačno Vaš ,
Emir